Jakost dodávek je určena parametry jednotlivých druhů hnědého uhlí podle ČSN 441440 a katalogy pevných paliv
Jakostní reklamace zasílá kupující písemně na adresu prodávajícího
Prodávající neodpovídá za vady jakosti uhlí, které byly způsobeny po splnění dodávky nebo byly způsobeny neodvratitelnými událostmi
Záruční doba pro zjevné vady je 10 dnů od data expedice dle dodacího listu
Po převzetí dodávky bezodkladně oznámí kupující prodávajícímu zjištěné vady jakosti s uvedením návrhu na jejich vypořádání. Dohodnutý způsob vypořádání nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího
Prodávající je povinen neprodleně sdělit kupujícímu, zda se dostaví k vyřízení reklamace do tří pracovních dnů od jejího nahlášení
Kupující, kterému vznikl nárok na slevu z prodejní ceny, není oprávněn požadovat jinou náhradu škody způsobenou jakostí paliva, na kterou se sleva vztahuje
Při reklamační činnosti v místě kupujícího je povinen kupující vytvořit prodávajícímu vhodné podmínky k ověření oprávněnosti jakostní reklamace
Kupující může disponovat s reklamovanou dodávkou pouze po dohodě s prodávajícím
Při oprávněnosti odmítnutí dodávky na základě zjištěných vad jakosti je prodávající povinen kupujícímu dát neprodleně dispozice, jak má s vadným palivem naložit
Náklady na rozhodčí analýzu nese prodávající jen tehdy, byla-li vada jakosti prokázána
Prodávající nejpozději do jednoho měsíce od obdržení protokolu o vadách sdělí kupujícímu, jakým způsobem byla reklamace vyřízena
Váhové reklamace uplatňuje kupující u dodavatele / prodávajícího